У Львівводоканалі спростовують інформацію, що ціна закупівлі хлору для Львова є найвищою


Як повідомляють у відділі тендерних закупівель «Львівводоканал», інформація розповсюджена у ЗМІ про найдорожчу закупівельну вартість хлору та порівняння з іншими містами України є некоректною, оскільки на кінцеву вартість хлору впливають додаткові чинники, зокрема логістика та спосіб фасування.

«Це як порівнювати тарифи у різних міста України – чому у Дніпрі вода дешевша аніж у Львові, а у Києві та Харкові дорожча? Бо на собівартість послуг впливають різні фактори – в тому числі й віддаленість  джерела водопостачання від споживачів. Так само й з цінами на хлор – у Харків хлор іде 500 км залізницею у цистернах, а до Львова – спецтранспортом за 1000 км уже розлитий у балони.

Після звинувачень у найвищій ціні, ми проаналізували контракти на закупівлю хлору на майданчику публічних закупівель Прозоро, а також телефонували до колег з інших міст. З’ясувалося, що інші водоканали закуповують хлор в різному фасуванні (цистернах, балонах, контейнерах) та без послуг доставки.  Доставка може відбуватися як залізничним транспортом так і за допомогою спецавтомобілів. При цьому на кінцеву ціну звісно впливає відстань перевезення» – коментує директор Валентин Вольський

Потреба «Львівводоканал» у хлорі рідкому, котрий використовується для очищення води, становить до 4 тонн на один місяць. Згідно «Правил охорони праці при виробництві, зберіганні, транспортуванні та застосування хлору» підприємство право зберігати даний товар у себе на складі, який є для цього спеціально обладнаний та атестований (сертифікований), не більше двох тижнів (15  днів). Складські приміщення «Львівводоканалу» та виробничі засоби (дозуючі пристрої), що застосовуються при безпосередньому використанні хлору для очистки води можуть працювати тільки з хлором рідким, який запакований в спеціальну тару – балони, що є засобом багаторазового використання і підлягають поверненню. Власною тарою підприємство не володіє, тому орендує їх у постачальника, а звільнені з-під хлору балони зобов’язане повернути. Відповідно, в ціну товару входить також  транспортна складова з доставки хлору від смт. Аули Криничанського району Дніпропетровської області до м.Львова та назад по цьому ж маршруту, загальною протяжністю – 2000 км. Отже, найбільшою складовою у грошовому еквіваленті у загальній вартості товару є транспортна складова.

«Відтак порівнювати закупівельні ціни у Львові та скажімо Києві, Дніпрі чи Харкові є некоректно, як і стверджувати на підставі цього про те, що Львів купує вчетверо дорожче аніж Харків. Окрім цього, під час здійснення процедури закупівель ми керуємося вимогами чинного законодавства, на підставі якого постачальник надає довідкову інформацію із торгово-промислової палати про моніторинг ринку продукції та послуг із вказанням середньої ціни на ринку. Ми маємо офіційний лист від ТПП про те, що станом на листопад 2017 року середня ціна на хлор рідкий в балонах з доставкою на внутрішньому ринку України може становити 60 300 грн».

Зважаючи на вищенаведені чинники, Львівводоканал відкидає звинувачення у тому, що купує хлор за необґрунтованими цінами.