Повірка лічильника

За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку води?

22 червня 2017р. прийнято Закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності 02.08.2017 року (надалі – Закон).

Абзацом 2 п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону зобов’язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (надалі – НКРЕКП) забезпечити перегляд порядків формування тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання для суб’єктів природних монополій та суб’єктів, що провадять діяльність на суміжних ринках, зокрема в частині виключення зі структури тарифів витрат на встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного та розподільного обліку теплової енергії та води.

Відповідно до вимог Закону, НКРЕКП прийняла постанову № 1344 від 02.11.2017р. «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26 листопада 2015 року № 2868», відповідно до якої з діючих структур тарифів було вилучено витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою загальнобудинкових та індивідуальних засобів обліку води.

Відтак, з грудня 2017 повірка та ремонт засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюється за кошти споживачів.

Де можна провести повірку квартирного лічильника води?
Повірку квартирних засобів обліку води здійснюють наступні підприємства:

  • ДП «Львівстандартметрологія», м. Львів, вул. Кн. Романа, 38;
  • ЛМКП «Львівводоканал», м. Львів, вул. Зелена, 62а;
  • ЛМКП «Залізничтеплоенерго», м. Львів, вул. Патона, 2а;
  • ТзОВ ВФ «Віртуоз і КО», м. Львів, вул. Шевченка, 317;
  • ТзОВ «Лапаївка-Сервіс», с. Лапаївка, вул. Геофізиків, 17

Додаткову інформацію щодо повного переліку підприємств, які вправі здійснюватиповірку квартирних лічильників води,можна отримати в ДП «Львівстандартметрологія».

Які є варіанти здійснення повірки квартирних лічильників холодної води у ЛМКП «Львівводоканал»

З демонтажем приладу обліку та повіркою у спеціалізованій лабораторії – здійснюється працівниками ЛМКП «Львівводоканал» і включає в себе: демонтаж, повірку та монтаж водолічильника.
Без демонтажу приладу обліку за допомогою переносної проливної установки – здійснюється мобільними бригадами ЛМКП «Львівводоканал» за місцем встановлення водолічильника.

Якщо споживач виявить бажання пришвидшити здійснення повірки і має можливістьсамостійно здійснити демонтаж і монтаж (після повірки) водолічильника, він може привезти прилад обліку до ЛМКП «Львівводоканал» за адресою вул. Зелена, 62а, лабораторія Служби обслуговування приладів комерційного обліку.
Графік роботи:

  • прийом лічильників на повірку з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 12:00,
  • отримання лічильників після повірки з понеділка по четвер з 14:30 до 17:00, у п’ятницю з 14:00 до 16:00).

При собі необхідно мати акт розпломбування лічильника, складений ЛМКП «Львівводоканал».

Як здійснюється нарахування оплати за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних лічильників?

Повірка приладів обліку води здійснюється впродовж місяця з дня складання ЛМКП «Львівводоканал»акту розпломбування водо лічильника.
У випадку, якщо споживач відмовиться від здійснення повірки або здійснить її у строк, що перевищує один місяць, нарахування оплати послуг централізованого водопостачання та водовідведення проводитиметься згідно норм водоспоживання.

Чи обов’язково потрібно опломбувати квартирні прилади обліку?

Відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться ЛМКП «Львівводоканал»на абонентський облік. Взяття на абонентський облік передбачає, зокрема, опломбування приладу обліку (встановлення реєстраційної пломби) за місцем знаходження водо лічильника зі складанням відповідного акту.
Для взяття на абонентський облік квартирних лічильників води споживачам, які встановили прилад обліку, необхідно звернутись з заявою у ЛМКП «Львівводоканал» (з обов’язковим зазначенням номеру контактного телефону).
Представник ЛМКП «Львівводоканал» проводить опломбування повіреного водолічильниказі складанням відповідного акту за наявності у споживача паспорта водолічильника та/або свідоцтва про повірку.

Як проводиться повірка квартирних лічильників ЛМКП «Львівводоканал»?

У попередньо погоджені зі споживачем (в телефонному режимі) дату та час, до нього прийде працівник ЛМКП «Львівводоканал», який обстежить місце встановлення вузла обліку.
А) Якщо при обстеженні вузла обліку, лічильник можливо демонтувати, працівник фіксує в акті про демонтаж лічильника на повірку останні показники лічильника, знімає реєстраційну пломбу (розпломбовує) і демонтує лічильник. На його місце працівник встановлює технологічну перемичку (вставку).Демонтований лічильник працівник ЛМКП «Львівводоканал»доставляє на повірку у спеціалізовану лабораторію. Повірка водолічильника здійснюватиметься у строк, що не перевищує одного календарного місяця. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться згідно з середньомісячнимипоказаннями засобів обліку за попередні три місяці.
За умови проходження приладом обліку повірки представник ЛМКП «Львівводоканал» зв’язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту працівника для встановлення повіреного лічильника в термін не пізніше 1 місяця з дня демонтажу лічильника.
У визначений день працівник ЛМКП «Львівводоканал» здійснює демонтаж технологічної перемички (вставки) та монтаж повіреного лічильника і його опломбування.
Якщо за результатами повірки лічильник визнано непридатним – споживач повинен придбати новий лічильник за власний рахунок. Встановлення нового приладу, за умови замовлення повірки з демонтажем, проводиться безкоштовно.

Після виконання робіт працівник складає акт (в 2 прим.) з наступною інформацією:

  • дата проведення робіт;
  • ПІБ працівника, що виконував роботи;
  • тип, заводський номер та показники встановленого лічильника;
  • номери пломб, якими опломбовано лічильник та його з’єднувальні частини;
  • контактні телефони ЛМКП «Львівводоканал», за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів.

Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за показами лічильника.

Б) Якщо при обстеженні вузла обліку виявлено, що лічильник неможливо демонтувати, працівник ЛМКП «Львівводоканал» складає відповідний припис споживачу на усунення виявленихнедоліків.Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповіднодонаведеноївищепроцедури.

В) Якщо споживач відмовляє в доступі працівника до місця встановлення вузла обліку, він отримає поштою письмове попередження про зняття лічильника з абонентського обліку у зв’язку з відмовою у доступі. Крім того, у листі споживачу буде запропоновано самостійно демонтувати та привезти на повірку лічильник. Якщо прилад обліку пройде повірку, працівникЛМКП «Львівводоканал» повинен отримати доступ до нього для опломбування.

Яка вартість повірки та ремонту засобів обліку води?

Вартість послуг з повірки залежить від діаметра, кількості лічильників, потреби робіт з демонтажу-монтажу, складності робіт.
Вартість робіт, пов’язаних з повіркою водолічильників, наведена у калькуляції послуг, що міститься у Додатку до Наказу ЛМКП «Львівводоканал» від 04.12.2017 №Вд784-17.