Повірка лічильника

За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку води?

Відповідно до положень частини 4 статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» періодична повірка засобів обліку води, які є власністю фізичних осіб та результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб послуги водопостачання, проводиться підприємством, що надає послуги з водопостачання за рахунок тарифів на водопостачання та водовідведення.

Відповідно Порядку формування тарифів на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), затвердженого Постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування включено у тариф на послуги з централізованого постачання холодної води (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Тариф на послуги з централізованого постачання холодної води (з використанням внутрішньобудинкових систем) встановлено лише для споживачів багатоквартирних будинків.

Періодична повірка засобів обліку води споживачам (фізичним особам), що проживають у будинках, що перебувають у їх приватній власності, та споживачам – юридичним особам або фізичним особам-підприємцям проводиться на платній основі, позаяк вказаним споживачам надаються послуги з водопостачання та водовідведення за іншим тарифом, у який не включені витрати на проведення метрологічної повірки.

З якого моменту Львівводоканал повинен безоплатно повіряти квартирні лічильники?

Львівводоканал здійснює безоплатну повірку квартирних лічильників холодної води, строк повірки яких завершився з 17 лютого 2016 року. Саме з цієї дати набув чинності тариф тариф на послуги з централізованого постачання холодної води (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Чи у всіх багатоквартирних будинках квартирні прилади обліку повірятиме Львівводоканал?

Львівводоканал здійснюватиме повірку квартирних приладів обліку холодної води у всіх багатоквартирних будинках включно з будинками, які перебувають на балансі житлових організацій різних форм власності (ЖБК, ОСББ), до яких застосовується тариф на послуги з централізованого постачання холодної води (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Які є варіанти здійснення повірки квартирних лічильників холодної води для будинків, де виконавцем послуг є Львівводоканал?

На сьогоднішній день безоплатна послуга з повірки квартирного лічильника холодної води може здійснюватися наступним чином:
A) З демонтажем приладу обліку та повіркою у спеціалізованій лабораторії – здійснюється мобільними бригадами ДСП «Водомір» ЛМКП «Львівводоканал».
Б) За бажанням прискорити повірку лічильника:
- споживач може самостійно привезти прилад обліку до Львівводоканалу. (вул. Зелена, 64, корпус ДСП «Водомір». Графік роботи: прийом лічильників на повірку з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 12:00, отримання лічильників після повірки з понеділка по четвер з 14:30 до 17:00, у п’ятницю з 14:00 до 16:00. При собі необхідно мати акт розпломбування лічильника, виданий відділом збуту послуг Львівводоканалу);

Як проводиться повірка квартирних лічильників Львівводоканалом?

У визначений день до споживача прийде майстер Львівводоканалу, який обстежить місце встановлення вузла обліку.
А) Якщо при обстеженні вузла лічильник можливо демонтувати, майстер знімає останні показники лічильника, розпломбовує і демонтує лічильник. На його місце майстер встановлює лічильник з обмінного фонду.
Демонтований лічильник майстер Львівводоканалу забирає на повірку в спеціалізованій лабораторії. Повірка водоміра здійснюватиметься у термін, що не перевищує одного календарного місяця. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться за показниками тимчасового лічильника.
За умови проходження приладом повірки представник Львівводоканалу зв’язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту майстра для встановлення повіреного лічильника в термін не пізніше 1 місяця з дня демонтажу лічильника..
У визначений день майстер Львівводоканалу здійснює демонтаж тимчасового лічильника та монтаж повіреного лічильника і його опломбування.
Після виконання робіт майстер складає акт (в 2 прим.) з наступною інформацією:

  • дата проведення робіт;
  • ПІБ працівника, що виконував роботи;
  • тип, заводський номер та показники лічильників, як демонтованих так і встановлених;
  • номери пломб, якими опломбовано лічильник та його з’єднувальні частини;
  • контактні телефони ЛМКП «Львівводоканал», за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів.

Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за новим приладом.
Б) Якщо при обстеженні вузла обліку виявлено, що лічильник неможливо демонтувати, майстер складає відповідний припис споживачу на усунення виявлених недоліків.
Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповідно до наведеної вище процедури.
В) Якщо споживач відмовляє в доступі майстра до місця встановлення вузла обліку, він отримає поштою письмове попередження про зняття лічильника з комерційного обліку у зв’язку з відмовою у доступі майстра. Крім того, у листі споживачу буде запропоновано самостійно демонтувати та привезти на повірку лічильник. Якщо прилад обліку пройде повірку, майстер Львівводоканалу повинен отримати доступ до нього для опломбування.

Як дізнатися, що до мене прийшов майстер Львівводоканалу?

Для підтвердження особи представник ЛМКП «Львівводоканал» повинен пред’явити службове посвідчення.

Як здійснюється нарахування сплати за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних лічильників?

У випадку, якщо споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення відбуватиметься на підставі показників загальнобудинкового лічильника, а в разі його відсутності – згідно з нормами водоспоживання.

Як здійснюється нарахування у період тимчасової відсутності лічильника (під час проходження лічильником повірки)?

У пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.
У разі несправності лічильника, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Чи обов’язково потрібно опломбувати квартирні прилади обліку?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. №630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться виконавцем на комерційний облік.
Для встановлення на комерційний облік квартирних лічильнів води мешканцям квартир, які встановили прилад обліку, необхідно звернутись із заявою у Львівводоканал.
Представник виконавця послуг проводить опломбування зі складанням відповідного акту згідно зі встановленим зразком, при цьому необхідно надати свідоцтво про повірку або паспорт на лічильник.
Відповідно до пп.9 п. 32 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630 виконавець зобов’язаний забезпечити за заявою споживача постановку квартирного приладу обліку на абонентський облік у тижневий термін з дати подання такої заяви.

Постанова Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 про порядок подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт